فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۷         
  

نشاء به خاطر ضعیف بودن باید در محیط‌های مناسب و تحت کنترل باشد و پس از گذشت مدت زمانی اندک و در صورت مساعد بودن هوای بیرون یا گلخانه منتقل شود. سینی نشاء بهترین گزینه برای ایجاد فضای مناسب رشد نشاء می‌باشد. سینی‌ها به صورت تخصصی برای انواع کشت‌ها در اندازه‌ها مختلف تولید و عرضه می‌شوند و فاکتورهای مختلفی مانند جنس، حجم و ابعاد هر سلول باعث تمایز آنها از هم می‌شود.
مزایای استفاده از سینی نشاء در پرورش گیاهان - فوت و فن های باغبانی
مزایای استفاده از سینی نشاء در پرورش گیاهان - فوت و فن های باغبانی

انتخاب سینی مناسب با توجه به نوع کشت اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. استفاده از سینی نشاء مناسب و با کیفیت ضمن افزایش راندمان تولید محصول، می‌تواند در درازمدت با توجه به چندبارمصرف بودن، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود.



مزایای استفاده از سینی نشاء در پرورش گیاهان


کنترل بیماری و آفات گیاهی ،امکان استفاده چند باره از سینی نشا ،جابجایی آسان نشاء‌ها ،زهکشی عالی و جلوگیری از پوسیدگی ریشه و رشد قارچ‌ها ،افزایش میزان و کیفیت تولید نشاء ،ارزان قیمت بودن سینی نسبت به دیگر روش‌ها از مزاهای استفاده از سینی نشا می باشد.



مزایای استفاده از سینی نشاء در پرورش گیاهان


مزایای دیگر نشاء‌کاری، می‌توان به زودرس شدن محصول نیز اشاره نمود. نشاءکاری فضای کمتری اشغال می‌کند و کمک بسزایی در کاهش مصرف سوخت و کود و انرژی و نیروی انسانی خواهد بود.این سینی‌ها با سایز بزرگ‌تر امکان کاشت نشاء خیار را نیز فراهم می‌آورد علاوه بر تولید نشاء خیار، می‌توان از آن برای تولید و عرضه رانرهای توت‌فرنگی نیز استفاده نمود.



مزایای استفاده از سینی نشاء در پرورش گیاهان


سینی های نشاء با ابعاد ۵۳۰*۳۴۰ سانتی‌متر با عمق سلول ۵۰ میلیمتر ،علاوه بر کاشت نشاء خیار و توت فرنگی ،گوجه فرنگی برای نشاء کرفس نیز زمان اولین برگ حقیقی (نزدیک به ۱۴ روز از زمان کشت بذر) نیز استفاده می شود.برای پر کردن سینی‌های نشاء هرگز از خاک و ماسه استفاده ننمائید این ترکیبات سفت و سنگین بود و ضدعفونی شده نیستند و در تولید و جابجایی و همچنین در هنگام کاشت با مشکل مواجه خواهید بود. از ترکیباتی که می‌توان به عنوان بستر کشت استفاده نمایید می‌توان به کوکوپیت، پیت‌ماست غنی شده و استریل، مخطولی از کوکوپیت و پیت‌ماست با یکدیگر و یا با پرلیت و یا ورمیکولیت اشاره نمود.



مزایای استفاده از سینی نشاء در پرورش گیاهان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.