فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

این مشکل می تواند به دلیل کم بودن ازت موجود در خاک ، ضعف ریشه ، استفاده بیش از اندازه از کود های شیمیایی ، آبیاری بیش از حد و بیماری های ریشه ایجاد شود، ریزش برگ های سبز و سالم می تواند به علت جا به جایی گلدان گیاه، تعویض گلدان، خیس شدن برگ ها در زمان آبیاری، تشنگی گیاه باشد.
علت ریزش برگ های بنت قنسول - فوت و فن های باغبانی
علت ریزش برگ های بنت قنسول - فوت و فن های باغبانی

اصلی ترین عامل ریزش برگ های بنت قنسول کمبود عنصر ازت یا نیتروژن شناخته می شود. این مسئله به راحتی با مصرف کودهای ازته حل خواهد گشت. البته باید دقت شود که در مصرف آن زیاده روی نگردد زیرا در آن صورت شاهد مشکلی تازه در گیاه خواهیم بود.



علت ریزش برگ های بنت قنسول


از جمله دیگر موارد تاثیر گذار در این ریزش برگ، می توان به بیماری های ریشه اشاره نمود. شرایط نامناسب از لحاظ دمایی و رطوبت خاک می تواند بیماری های ریشه را تشدید نماید. به خصوص اگر برگ های پایینی بنت قنسول زرد شدند و ریختند به احتمال زیاد مشکل گیاه از بیماری های ریشه می باشد. در این شرایط حتما ریشه و دما و رطوبت خاک را بررسی نمایید.



علت ریزش برگ های بنت قنسول


آبیاری بیش از اندازه نیز می تواند باعث ریزش برگ های بنت قنسول شود. حتما در نظر بگیرید که بین هر دو مرتبه آبیاری، خاک تا عمق حدود ۲ الی ۳ سانتی متر خشک شده باشد. قارچ ها از دیگر عوامل تاثیر گذار بر ریزش برگ ها هستند. انواع مختلفی از قارچ ها باعث پوسیدگی ریشه و در نتیجه ریزش برگ های گیاه می شود. قارچ فیتوفترا در مواردی باعث می شوند که برگ های گیاه پژمرده و خشک شوند و در نهایت بریزند. که در این صورت باید از قارچ کش مناسب استفاده شود.



علت ریزش برگ های بنت قنسول


عامل دیگر، زیاده روی در مصرف کودهای شیمیایی می باشد. کود دهی این گیاه معمولا 6 هفته پس از گذشت گل دهی شروع می شود.از کود های مخصوص گیاهان آپارتمانی مثل ۱۰-۱۰-۱۰یا ۲۰-۲۰-۲۰ استفاده شود.



علت ریزش برگ های بنت قنسول
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.