فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

یخبندان و سرمازدگی ( سرمای زود رس پاییزه و دیر رس بهاره) همواره خسارت زیادی بر محصولات کشاورزی وارد می کند.این ماده مقاوم به یخ زدگی است و نقطه انجماد را در گیاهان پایین تر می آورد، این ویژگی ها کمک می کند تا گیاهان در مقابل تأثیرات نا مطلوب محافظت شوند. همچنین گیاه را به ساختن پروتئین ضد یخ و آمینواسید ضد یخ تحریک می کند. بنابراین گیاه در مقابل سرمای ناگهانی و یخ زدگی به مدت (۱۵-۲۰ روز) مقاومتر می شود. این ویژگی ها در تمام درختان مشابه نیست.
چرا در فصول سرد باید از کود های ضد تنش استفاده کرد؟ - فوت و فن های باغبانی
چرا در فصول سرد باید از کود های ضد تنش استفاده کرد؟ - فوت و فن های باغبانی

سلول های گیاهی نیز مانند سلول های انسانی در زمان استرس تولید مواد سمی میکنند که باعث مرگ سلول میشود.گیاهان نیز مثل انسان نیاز به دارویی دارند که این مواد سمی را خنثی نماید و این محصول مواد سمی در گیاه را در زمان استرس کاهش و از مرگ سلول ها جلوگیری میکند و از همه مهمتر از طریق اثر گذاری بر روی ژن های گیاه به آن می آموزد که چگونه آنتی اکسیدان تولید کند و در نتیجه باعث مقاومت گیاه در مقابل استرس های محیطی مثل سرما و دیگر استرس های محیطی میشود.



چرا در فصول سرد باید از کود های ضد تنش استفاده کرد؟


بسیاری از کودهای ضد استرس، دارای مقادیر مناسبی از عصاره های گیاهی می باشد که همراه با مواد دیگر به عنوان کاتالیزور در بهینه سازی متابولیسم و افزایش اعمال زیستی گیاه و مقابله با تنشهای محیطی عمل می کند.



چرا در فصول سرد باید از کود های ضد تنش استفاده کرد؟


میزان، زمان و نحوه مصرف این کود ها با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، سن و نوع گیاه، شدت کمبود و عوامل دیگر متفاوت است، بنابراین جهت حصول نتیجه بهتر توصیه می شود قبل از مصرف با کارشناسان کشاورزی مشورت نمایید.



چرا در فصول سرد باید از کود های ضد تنش استفاده کرد؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.