فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

قارچ دکمه ای سفید را میتوان بدون نور خورشید پرورش داد و بهترین انتخاب برای باغبانی داخل منزل است.قارچ بر خلاف سایر گیاهان از دانه رشد نمی کند بلکه دارای هاگ است.اسپورهای قارچ میکروسکوپی و از نظر چشم غیر مصلح شبیه گرد و غبار به نظر می رسند.
نحوه ی کاشت قارچ دکمه ای در گلدان - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی کاشت قارچ دکمه ای در گلدان - فوت و فن های باغبانی

برای تکثیر قارچ می توان از ظروف حاوی هاگ های قارچ استفاده کرد.روش دیگر استفاده از اسپان است به بذر اولیه تولید قارچ، اسپان نیز گفته می شود. اسپان یا اسپاون، به اندام های رویشی قارچ یا میسیلیوم ها به همراه مواد غذایی زمینه ای همراه آن گفته می شود.



نحوه ی کاشت قارچ دکمه ای در گلدان


جوانه زدن قارچ حدود سه هفته طول می کشد برای دوره ی برداشت ۸ تا ۱۰ هفته زمان لازم است.گلدانی که برای پرورش قارچ استفاده می کنید حتما باید استریل شده باشد و با آب گرم و صابون شسته شده باشد.گلدان باید ۸ تا ۱۰ اینچ عمق داشته باشد.گلدان را در مکان تاریک و دمای ۲۱ درجه قرار دهید.



نحوه ی کاشت قارچ دکمه ای در گلدان


گلدان را با کمپوست استریل شده مخصوص قارچ دکمه ای پر کرده و بعد با بذر قارچ مخلوط کنید و بستر کاشت را مرطوب نگه دارید.پس از دو هفته ریشه های سفیدی در گلدان پدیدار می شوند در این صورت دما و رطوبت برای رشد قارچ مناسب بوده ( محدوده ی ۲۶ درجه )پس از این مرحله باید گلدان را به مکان خنک تری منتقل کنید تا رشد قارچ آغاز شود.بستر خاک را مرطوب نگه دارید و به ارامی آب روی بستر اسپری کنید.



نحوه ی کاشت قارچ دکمه ای در گلدان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.