فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

عنصل گیاهی پیاز دار چندساله است که دارای زرت قاعده ای حامل برگ ها و ساقه گل دهنده است که این ساقه تا ارتفاع یک متر رشد کرده و دارای گل های سفید رنگ کوچک و زیاد در امتداد محور انتهایی است.پیازهای عنصل گاهی تا چند کیلوگرم وزن دارند و به رنگ سفید می باشند. گاهی با نام های علمی Scilla maritima ، Drimia maritima نیز خوانده میشود.
عنصل گیاهی مقاوم به کم آبی - فوت و فن های باغبانی
عنصل گیاهی مقاوم به کم آبی - فوت و فن های باغبانی

این گیاه در گرمای تابستان و بدون نیاز به آب نیز گل خواهد داد .جاذب اکثر حشرات از جمله مگس سفید است و چون سمی است می‌تواند به عنوان حشره کش طبیعی عمل کرده و این حشره را کنترل کند.



عنصل گیاهی مقاوم به کم آبی


مناسب برای انواع خاکهای سبک (شنی) و متوسط ​​(لومی) است . خاک زهکشی شده را ترجیح می دهد.نمی تواند در سایه رشد کند. در خاک خشک یا مرطوب هر دو رشد خواهد کرد. این گیاه می تواند بادهای شدید را تحمل کند.



عنصل گیاهی مقاوم به کم آبی


در بهار روزتی از برگهای پهن و ضخیم رشد میکنند. در تابستان ، پس از مردن برگها ، گل آذین به صورت یک سنبله بلند مانند گلهای کوچک و مایل به سفید ظاهر می شود که به طور معمول از پایه باز شود. گل ها توسط حشرات و باد گرده افشانی می شوند. هر گل شامل شش برگ و در وسط آنها خط ارغوانی طولانی و در وسط گلها ۵ تا ۷ عدد تارهای ارغوانی و بوی آن در ابتدا شبیه به بوی گل نیلوفر است.



عنصل گیاهی مقاوم به کم آبی


از آنجا که زمان گلدهی پیاز عنصل شهریور ماه (اواخر تابستان ) است، لذا باید آن را در فصل بهار کاشت. برای نگهداری پیاز عنصل با توجه به این که هر کدام از گل های پیازدار دوره ی استراحت معینی دارند، پس دوره‌ی استراحت این گیاهان از زمان زرد و پژمرده شدن برگ‌های آنها شروع می شود که در این زمان لازم است به تدریج آبیاری آنها را کم و پس از خشک شدن کامل، به آن آب نداد.



عنصل گیاهی مقاوم به کم آبی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.