فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۰         
  

ونوس حشره خوار گیاه کوچکی است که اندازه آن از 15 سانتیمتر تجاوز نمی کند و مناطق انتشار آن محدود به برکه های تورب دار کارولینا در خاور آمریکا میباشد. برگهای این گیاه بدون ساقه بوده و مستقیمأ از روی زمین خارج میشود و شامل یک پهنک کشیده باله دار که در انتها پهن شده و تشکیل دو پهنک جداگانه به طول در حدود 2 سانتیمتر می دهد .این پهنک های کوچک می توانند در طول رگبرگ اصلی تا شود .زمانی که حشره باین موهای حساس برخورد کند پهنک ها مانند اوراق یک کتاب روی هم تا شده و حشره در آن زندانی می گردد و غده ها مایعی اسیدی ترشح می کنند که احتمالا همراه با عمل باکتریها باعث هضم حشره میشوند .
آشنایی با گیاه ونوس حشره خوار - فوت و فن های باغبانی
آشنایی با گیاه ونوس حشره خوار - فوت و فن های باغبانی

این گیاه نیاز به نور مستقیم آفتاب دارد و باید در زیر گلدانی آن همیشه آب باشد ، اما در صورت سفارش آن در ویواریوم نیاز به نور مستقیم آفتاب نیست ، بلکه نور و رطوبت مورد نیاز آن در ویواریوم های کوچک و رومیزی تامین شده و شما میتوانید با خیال راحت از آن نگاهداری کنید.البته در نظر داشته باشید که بعد از خرید گیاه، آن را در معرض افتاب مستقیم قرار ندهید بلکه یک هفته الی ده روز در کنار پنجره ای که نور غیر مستقیم دریافت میکند قرار بدهید تا با محیط جدید سازگار شود.



آشنایی با گیاه ونوس حشره خوار


میزان آبیاری این گل تا حد زیادی بستگی به محل نگهداری آن دارد بطوریکه اگر مکان آن و گرم و خشک و خارج از منزل باشد هر دو الی پنج روز نیاز به آبیاری خواهد داشت و اگر در جای سایه و خنک، ویا داخل تراریوم در پوشیده نگهداری میشود، هر ده الی پانزده روز آبیاری شود.شما میتوانید با لمس کردن خاک گلدان متوجه وضعیت و نیاز به آب آن بشوید بدین صورت که اگر خاک خشک و شکننده باشد نیاز به آبیاری دارد ولی اگر خاک در زیر انگشت مانند یه اسفج نمناک لمس شد رطوبت آن مناسب است.



آشنایی با گیاه ونوس حشره خوار


از نظر تغذیه کافیست که 3 یا 4 بار در ماه به این گیاه حشره ای کوچک یا کرم بدهید و اگر حشره ای در دسترس نبود کافیست تکه ای کوچک و نازک گوشت خام به آن بدهید، هر دهانه این گیاه زمانی که به آن حشره ای میدهید تا زمانی که آن را هضم کند بسته می ماند و بعد از هضم دهانه باز میشود ، زمان باز شدن آن بین 5 تا 15 روز میباشد.



آشنایی با گیاه ونوس حشره خوار


ونوس حشره خوار در فصل بهار (بیشتر در خرداد ماه )گل هایی می دهد که اگر بارور شوند می توانند تعداد زیادی بذر تولید کنند.بذر ها به آسانی جوانه می زنند و به گیاهان جدید تبدیل می شوند .تکثیر از طریق بذر در بین پرورش دهندگان این گیاه مرسوم تر ازبقیه روش ها است .



آشنایی با گیاه ونوس حشره خوار
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.