فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۳/۱         
  

اطلسی گیاهی است یكساله كه در صورت فقدان وجود دمای پائین به صورت گیاهی چندساله رویش خواهد كرد. اطلسی از خانواده تاج‌ریزی یا سیب‌زمینی‌ها و بومی آرژانتین است و از گیاهان حساس به سرما به‌شمار می‌رود.این گیاه بعد از استقرار رشد نسبتاً سریعی دارد و ارتفاع آن ممكن است به بیش از 60 سانتیمتر برسد. ساقه‌های آن بلند، پرزدار و منشعب بوده و این رشد زیاد عموماً به آن ظاهری متراكم می‌دهد. اطلسی تنوع ارقام بیشماری داشته و هر ساله انواع جدیدتری به بازار می‌آید.
کاشت گل معطر اطلسی - فوت و فن های باغبانی
کاشت گل معطر اطلسی - فوت و فن های باغبانی

گل‌های شیپوری بزرگی به رنگ‌های سفید، قرمز، بنفش، صورتی، زرد و ابلق و حتی اخیراً سیاه دیده می‌شوند و در طول تابستان و پائیز از اواخر خرداد تا آبان ماه بسته به شرایط آب و هوایی می‌تواند گلدهی داشته باشد. تمیز كردن بوته و چیدن گل‌های خشك همیشه به ظاهر زیبای گیاه كمك می‌كند، بعلاوه این عمل دوره گل‌دهی آن را طولانی‌تر می‌كند. اطلسی از لحاظ نوع گل ممكن است كم‌پر یا پر از پر باشد. بطور كلي اطلسي Petunia به ارتفاع 10 تا 60 سانتي متر بوده و موقع گل كردن آن در هواي آزاد و معتدل و تا حدي خشك از خرداد الي آبان ماه مي باشد .



کاشت گل معطر اطلسی


اطلسی گیاهی است آفتاب تا جزئی سایه پسند و لذا به مكانی آفتابگیر و دور از وزش باد نیاز دارد. در طول تابستان و بخشی از پائیز گلدهی مداومی داشته ولی گاه گرمای زیاد مخصوصاً در تابستان می‌تواند از گلدهی آن تا زمانی كه دما مناسب شود ممانعت كند. لذا در مناطق بسیار گرم می‌توان در طی تابستان كمی سایه برای آن ایجاد كرد. خاك لومی مناسب كشت آن بوده و بایستی غنی و با زهكشی خوب باشد.



کاشت گل معطر اطلسی


از خاک مرغوب و حاصلخیز برای کاشت اطلسی استفاده کنید و اگر از کود دامی استفاده می کنید حتماً از کودهای کاملاً پوسیده بهره ببرید.با اینکه بعضی از ارقام اطلسی نسبت به سرما مقاوم هستند اما این مقاومت زیاد نبوده و تنها زمانی اقدام به کشت این گل کنید که خطر سرما کاملا از بین رفته باشد.گیاهان را در محیط کاملا آفتابی با فاصله بین 20 الی 30 سانتیمتر از و در محیط های کمی آفتابی بین 10 الی 20 سانتیمتر و در گلدان نیز در فاصله 8 تا 10 سانتیمتری از یکدیگر بکارید.



کاشت گل معطر اطلسی


گیاه اطلسی برای داشتن گلهای پر و رشد مناسب به آبیاری منظم نیاز دارد خاک همیشه باید مرطوب باشد در طول هفته حداقل باید یکبار اقدام به آبیاری بصورت غرق آبی نمایید و در روزهای گرم تابستان تا دوبار نیز نیاز به آبیاری کامل دارد



کاشت گل معطر اطلسی


برای داشتن گل بوته ای زیبا ساقه هایی که طول آنها از 15 سانتیمتر بلند تر شدند آنها را هرس کرده تا به توسعه بهتر گیاه کمک می کنیم . بعد از پژمرده شدن گیاه نیز گلها را به آرامی از ساقه جدا می کنیم تا فرصت رشد دوباره برای گلهای جدید ار فراهم آوریم .



کاشت گل معطر اطلسی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.