فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

گیاهان مانند یک فیلتر عمل میکنند. آنها توسط برگ ها هوا را جذب کرده، و به این طریق سموم و مواد زائد را از هوا گرفته و یا به مصرف خودشان می رسانند یا در ساختار خودشان انبار می کنند یا به نوعی دفع می کنند. هرچقدر اندازه برگها (یا تراکم آنها) بزرگتر باشد میزان هوایی که فیلتر می کنند نیز بیشتر است. تئوری اینگونه است که وقتی گیاهان این هوا را همراه با متعلقات آن جذب میکنند دیگر این مواد معلق در هوا وارد بینی ما نمی شود و در نتیجه بیماریهایی مانند تنگی نفس، آلرژیها، عکس العمل بدن به قارچ ها و دیگر عوامل بیماری زا و بیماری های ناشی از مواد شیمیایی کاهش خواهد یافت.ناسا ۱۵ تا ۱۸ گیاه در خانه ای با اندازه حدود ۶۰۰ متر مربع برای تصفیه هوا را توصیه می کند ،به معرفی تعدادی از این گیاهان می پردازیم :
آشنایی با گیاهان  آرام بخش و تصفیه کننده محیط منزل  - فوت و فن های باغبانی
آشنایی با گیاهان  آرام بخش و تصفیه کننده محیط منزل  - فوت و فن های باغبانی

1-گیاه شامادور یا نخل بامبو

1-گیاه شامادور یا نخل بامبو : این گیاه که با نام reed palm نیز شناخته می شود یک تصفیه کننده هوای فوق العاده می باشد .به لطف این گیاه های زیبا، تعدادی از این گیاهان را در منزل خود پرورش دهید و با مواد آلاینده و سمی هوای خانه ی خود خداحافظی کنید. با تعدادی گیاه شامادور نه تنها از هوای تازه منزل لذت خواهید برد بلکه از خوابی فوق العاده در طول شب برخوردار خواهید شد.با توجه به خواستگاه خارجی آن، این گیاه محیطی گرمسیری را ایجاد می کند و حس گرما را در اتاق شما به وجود می آورد. مراقبت از آن نسبتا آسان می باشد. فقط خاک آن را مرطوب نگه دارید(البته خیس نباشد) و در زیر نور غیر مستقیم خورشید باشد.



1-گیاه شامادور یا نخل بامبو


2-پوتوس طلایی

2-پوتوس طلایی :با برگهایی مرمری رنگ و به شکل قلب، این گیاه از گیاهان استثنایی تصفیه هوا از سوی ناسا معرفی شده است.کسانی که دارای مشغله زیادی هستند این گیاه پیچک مانند برای آنها بسیار مناسب است. این گیاه نیز فرمالدئید و همچنین مونوکسید کربن و بنزن موجود در هوا را از بین می برد و نه تنها این گیاه به کیفیت خواب شما کمک می کند بلکه شما دیگر در مورد پرورش این گیاه نگرانی نخواهید داشت. چند ساعت از آفتاب صبح و کمی آب به صورت یک بار در هفته ، تمام نیاز این گیاه می باشد.این گیاه جزء گیاهانی است که برای آویزان کردن در خانه بسیار مناسب می باشد و برای دفاع از خود دارای برگ های سمی می باشد بنابراین دور از دسترس کودکان و حیوانات نگهداری شود.



2-پوتوس طلایی


3-گل داوودی

3-گل داوودی:این گل روشن و شاد به شما کمک چندانی نمی کند ولی از نظر روحی شما را در وضعیت خوبی قرار می دهد. این گل با رنگ های صورتی، نارنجی، زرد و سفید نه تنها به عنوان یک گیاه خوش آمد گو در ورودی منازل قرار می گیرد بلکه جلوه بسیار زیبایی نیز به خانه شما می بخشد.آنها نه تنها در طول شب اکسیژن را رها می کنند، بلکه باعث می شوند شما زمانی که خواب هستید راحت تر نفس بکشید، اگر شما از آپنه (خرخر کردن با صدای بلند)یا آلرژی رنج می برید، استفاده از این گیاه قطعاً به شما توصیه می شود.



3-گل داوودی


4-دراسینا

4-دراسینا :این خانواده دارای اعضای زیادی است و حتی بامبوهای خوش‌شانس نیز از این خانواده هستند و اغلب مشابه هم هستند. و به محض قرار گرفتن در محیط شروع به بهینه‌سازی هوا میکنند. انواعی از این گیاهان که دارای رنگهای روشن (اصطاحا ابلق) هستند اغلب به نور کافی و آب کافی نیازمند هستند. بهتر است در محلی روشن – دور از تابش شدید خورشید – (بخصوص آنهایی که دارای رنگ و طرح غیر از سبز هستند) نگهداری شوند و هنگام خشک شدن سطح خاک آبیاری کاملی انجام شود.



4-دراسینا


5-آلوئه ورا

5-آلوئه ورا :این گیاه به عنوان یکی از برترین بهبود دهنده های کیفیت هوا از سوی ناسا معرفی شده است،این گیاه در شب اکسیژن ساطع می کند، و برای یک خواب آرام مناسب است. این گیاه یکی از ساده ترین گیاهان برای رشد و نگهداری می باشد و نیازی به توجه ویژه ای ندارد و آبیاری مکرر نمی خواهد.این گیاه توسط مصریان لقب ” گیاه جاودانگی ” گرفته است. این گیاه به راحتی تکثیر می شود، بنابراین اگر شما یک گیاه آلوئه ورا خریداری کنید خیلی سریع و آسان می توانید آن را در تمام اتاق های خوابتان قراردهید. همچنین شما می توانید این گیاه را برای داشتن خواب راحت به دوستان و خانواده خود هدیه دهید! این گیاه را در کنار پنجره اتاق خوابتان نگهداری کنید زیرا به نور زیاد و مستقیم خورشید نیاز دارد.



5-آلوئه ورا


6- هدرا هلیکس یا پیچک انگلیسی

6- هدرا هلیکس یا پیچک انگلیسی :این گیاهان در ایران به وفور کاشته میشوند. نوع برگ درشت تر آن در ایران به نام پاپیتال و عشقه شناخته شده و در فضای سبز شهری بسیار استفاده میشود. در این تحقیق نوع برگ ریز آن استفاده شده که انواعی از آن به نام هدرا ایرانی نیز وجود دارند.وجود این گیاه در اتاق میتواند به عنوان یک عامل ضد آلرژی تلقی شود. چرا که پس از 6 ساعت از آوردن این گیاه به یک اتاق آلوده، حدود 60 درصد از قارچها و آلودگی های هوازی و معلق در هوا را جذب کرده که موجب میشود افرادی که به آلرژیهای تنفسی دچار هستند در اتاقهایی که این گیاه در آن حضور دارد بهتر زندگی بکنند. نیاز نوری پاپیتالها بسیار کم است و میتوانند درسایه زندگی و رشد بکنند. ولی در شرایط نوری بهتر مسلما رشد بهتر و کیفیت رنگ و برگ بهتری دارند. نسبت به کم آبی حساس‌اند و بهتر است قبل از خشک شدن سطح خاک مجددا آبیاری شوند .



6- هدرا هلیکس یا پیچک انگلیسی


7-سرخس

7-سرخس : این گیاه به خوبی و کارایی بالا میتواند ذرات معلق سمی در هوا و قارچهای هوازی را تجمع آوری و تصفیه کند. رنگ سبز ملایم و نوع آرایش برگها خواص آرام بخشی به این گیاه می دهد. همچنین این گیاه به نور غیر مستقیم نیاز دارد و از آنجا که برگهای به هم فشرده‌ای دارد در صورت باقی ماند قطرات آب روی برگها موجب افزایش احتمال بیماریهای قارچی شده و به گیاه صدمه وارد خواهدشد. لذا توصیه میشود روی برگها این گیاه آب پاشی انجام نشده و فقط ریشه آن آبیاری شود.



7-سرخس


8-اسپاتی فیلوم

8-اسپاتی فیلوم :این گیاه بسیار زیبا و دل انگیز یکی دیگر از گیاهانی است که ناسا به عنوان تصفیه کننده هوا معرفی کرده است و به فیلتر کردن هوا از وجود ذراتی مانند بنزن، تری کلر، اتیلن، فرمالدئید کمک می کند.رطوبت ایجاد شده توسط این گلها می تواند تا میزان ۵% رطوبت اتاق را افزایش دهد. اما این گیاه میکروب های موجود در هوا که منجر به آلرژی می شود را از بین برده و به کسانی که به خاطر خشکی گلو و حساسیت بینی شبها چندین مرتبه از خواب بیدار می شوند کمک می کند تا خوابی راحت داشته باشند.یک جای سایه دار (به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی) و آبیاری هفتگی تمام چیزی است که نگه داری این گیاهان زیبا لازم دارند و این در قبال خواب راحتی که این گیاه برای شما فراهم می کند چیز زیادی نیست.



8-اسپاتی فیلوم


9-گل یاس

9-گل یاس :این گیاه زیبا و خارق العاده اثری آرامش بخش و مسکن بر روی بدن و ذهن شما دارد. مطالعات نشان می دهد که این گیاه باعث کاهش سطح اضطراب شده و تاثیر بسیاری در افزایش کیفیت خواب دارد. و همچنین این مطالعات نشان داد که این گیاه منجر به افزایش هوشیاری و کارایی بالا در طول روز می شود. این گیاه دارای شکوفه های زیبای صورتی یا عاجی رنگ می باشد که ما پیشنهاد می کنیم آن را در اتاق خوابتان نگهداری کنید.



9-گل یاس
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.