فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

اکولوژی انسانی :

در اکولوژی انسانی ارتباط متقابل جوامع انسانی با عوامل محیطی و همچنین عوامل تحرک و مهاجرت جوامع انسانی هم  مورد مطالعه قرار می گیرد.
جامعه انسانی دارای چند ویژگی منحصر به فرد است که در اکولوژی انسانی بررسی می شود مثل فرهنگ ، قدرت تسلط بر محیط ، احساس همدردی ، بهداشت و رفاه عمومی ، افزایش جمعیت و ... .

مهمترین ویژگی جامعه انسانی فرهنگ است که آن را از دیگر جوامع متمایز می کند. یعنی انسان ذاتاً موجودی فرهنگی است و جامعه انسانی فرهنگ آفرین است.

در حالی که سایر جوامع چنین نیستند. بنابراین وجود محیط طبیعی و محیط فرهنگی و اثرات متقابل آنها در مطالعه اکولوژی انسانی باید مورد توجه قرار گیرد.
 
فرهنگ بروی هم پدیده های آمیخته با تعصب و نسبتاً پایدار و کم تغییر است کما اینکه مردم پس از مهاجرت به مکانهای دیگر تا مدتها عادات و سنن خود را حفظ می کنند.

فرهنگ از عوامل محیط تأثیر می پذیرد ولی این واقعیت بدین معنی نیست که تحت یک دسته عوامل محیطی ، فقط یک نوع فرهنگ متولد می شود.

بطور خلاصه می توان گفت که در تأثیر عوامل محیطی بر فرهنگ جبر مطلق حاکم نیست.

جامعه گیاهی معمولاً در محل خود ثابت هستند و در برابر تغییرات عوامل محیطی دگرگونی شکل و ساختمان پیدا می کنند.

افراد جامعه جانوری معمولاً متحرک هستند و در برابر تغییرات محیط صرفاً رفتارشان عوض می شود ولی انعطاف افراد جامعه انسانی در برابر عوامل محیط بمراتب بیشتر از سایر موجودات زنده است.
 
انسان بیش از هر جامعه زیستی ، قدرت تسلط بر محیط را دارد. یکی از مهمترین خصوصیات اکوسیستم ها ، تأخیر عمل هتروتروفی ها در استفاده کامل از محصول سوخت و ساز موجودات اتوتروف است ولی رفتار بی توجه انسان اختصاص مزبور را بشدت به خطر انداخته است.  
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.