فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  


شبنم :
 
از اواسط بهار در اکثر استانهای ایران بارندگی قطع شده و تأمین رطوبت گیاهان کشت شده فقط از طریق شبنم امکان دارد.
در فصل بهار بعلت اختلاف زیاد حرارت بین شب و روز ، شبنم تشکیل می گردد اگرچه حجم قطرات شبنم در مقایسه با نیاز آبی گیاه بسیار کم است ولی بدلیل مزایای زیر ،  شبنم از ارزش بالای برخوردار است :
 
1) قسمتی از قطرات شبنم جذب گیاه شده ( از طریق روزنه و کوتیکول ) و مستقیماً تنش خشکی گیاه را تا حدی کاهش می دهد که این نقش شبنم در زمان گرده افشانی گیاهان دیم از اهمیت بالایی برخوردارست.

زیرا مرحله گلدهی حساس ترین مرحله نسبت به کمبود رطوبت میباشد و این رطوبت می تواند از پوک شدن دانه ها جلوگیری کند.
 
2) قسمتی از شبنم وارد خاک شده و باعث کاهش نسبی تبخیر از سطح خاک می شود.
 
3) قطرات شبنم باعث خنکی هوا و کاهش درجه حرارت محیط می شود.
 
4) با بالا بودن رطوبت نسبی محیط تبخیر از سطح خاک و تعرق گیاه را کاهش می دهد.تعرق نسبت به تبخیر، آب را از عمق بیشتری خارج می کند که بعلت گسترش ریشه ها درلایه های عمیق خاک است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.