فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

شبدر ایرانی :

نام علمی : Tr. resopinatum
شبدر ایرانی که گیاهی است یکساله پائیزه که رشد اصلی آن در طول زمستان بصورت خوابیده است.

در روی زمین این شبدر در آب و هوای خنک کرج اگر خوب رسیدگی شود محصول خوبی می دهد و در ورامین چون خاک رسی و هوا گرم است خوب محصول نمی دهد.

به عنوان کود سبز بسیار خوب است. برگها زود در می آیند و ریشه افشان دارد. بذر در پائیز کشت شده و با آغاز بهار شروع به رشد می کند و در طول بهار علوفه تولید می کند.

ارتفاع گیاه از 20-80 CM فرق می کند. در زمان اولیه رشد شباهت زیادی به شبدر سفید دارد و اختلاف آنها اینست که شبدر ایرانی بر خلاف شبدر سفید ، ساقه خزنده ندارد و گره های آن بروی ساقه ریشه تولید نمی کند و شبدر سفید قاعده برگچه اش باریک است.

گل آذین آ ن پهن با گل زرشکی یا ارغوانی است و این گیاه خودگشن است. خاکهای سنگین و مرطوب را دوست دارد و خاکهای شنی مناسب نیستند.

شبدر ایرانی گرچه پائیزه است ، مقاومت زیادی به سرمای زمستانه ندارد. اگر در اوایل رشد با آب و هوای گرم و خشک مصادف شود ، رشد آن ضعیف می شود. خاکهای اسیدی را دوست دارد.

اگر خوب رسیدگی شود 2-4 تن محصول خشک می دهد( 27 تن علوفه سبز ). حسن این گیاه این است که در اواخر زمستان یا اوایل بهار علوفه می دهد.






شبدر ایرانی
شبدر ایرانی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.