فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  


کود معدنی  زئولیت :

زئولیت دارای مواد اولیه مانند پتاسیم، کلسیم، سدیم، آلومنیوم، منیزیم، سیلسیوم، فسفر، گوگرد، مس، آهن، منگنز، و..

که به عنوان بهترن مکمل غذایی دامی و کودهای کشاورزی محسوب شده و در بهره برداری و تولید بیشتر محصولات کشاورزی و دامی نقش مهمی ایفا می نماید.

 
دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی و پاکسازی است که از عوارض قارچی خاک، گیاه و محصول ( به خصوص آفلاتوکسین) جلوگیری کرده، به حفظ سلامتی ریشه و ساقه  کمک شایان می نماید، که بهترین محصول بدون قارچ را به بازار صادرات عرضه می کند.


با توجه به این خاصیت زئولیت، می توان زئولیت را در بسته بندی و یا انبار محصولات استفاده نمود تا از قارچ زدگی، فساد و خرابی آنها ممانعت نمود.

 
قابلیت فراوان در جذب و ذخیره سازی آب دارد که این امر باعث می شود: اولاً آب مصرفی گیاه ذخیره شود تا در هنگام لزوم از زئولیت به خاک تزریق شده و مورد استفاده قرار گیرد.


دوماً به علت ذخیره سازی آب از شسته شدن و هرز رفتن مواد مغذی کودها به سطوح پایین خاک جلوگیری به عمل می آورد، که این مورد خود به تنهایی باعث مقوی ماندن خاک می شود و از فقیر شدن خاک از مواد غذایی ممانعت می نماید. سوما در مصرف آب صرفه جویی می شود.


با استفاده از این خاصیت حتی می توان زئولیت را در بسته بندی یا انبار محصولات استفاده نموده، تا رطوبت موجود و اضافی را جذب نمود، از فساد و گندیدگی محصولات جلوگیری به عمل آورد.

 
به علت در بر داشتن عناصر مفید مورد نیاز رشد جانداران، خاک زراعی تحت کاشت را غنی می سازد و باعث ازدیاد، افزایش و درشت تر شدن محصول باغات و مزارع ( علی الخصوص محصولات غده ای مانند سیب زمینی و...) و نیز بهبود رشد گیاهان و درختان و همچنین زودرس شدن میوه آنها می شود.


تاثیر زئولیت در نوع کشت آبی و دیمی متفاوت نبوده بلکه از عملکرد یکسانی بر خودار است، اما از نظر مقدار مصرف با همدیگر متفاوتند.




زئولیت
زئولیت
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.