فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

این جنس دارای 70 گونه مختلف از گیاهان چندساله گلخانه ای می باشد. گیاهان این جنس گوشتی و نسبتاً کوچک و تقریباً بدون ساقه می باشند. چندین گونه مهم از این جنس را به خاطر برگ های زیبای آن پرورش می دهند. گل های آن ها به رنگ قرمز و لوله ای شکل به طول 5/2 سانتی متر که در قسمت تحتانی پهن تر بوده و بر روی دم گلی به طول 60 سانتی متر ظاهر می شود.
گل ها در تمام فصول رشد ممکن است ظاهر گردند. گونه های مهم این جنس عبارتنداز :
1. G.liliputana (گاستریای لی لی پوت)
بومی آفریقای جنوبی است. ارتفاع آن به 5 تا 8 سانتی متر می رسد که کوچک ترین گونه این جنس است. رگ ها به طول 5 سانتی متر به صورت مارپیچی در اطراف ساقه کوتاهی قرار دارند. برگ ها سبز تیره با لکه های سفید می باشند.
2. G. maculata (گاستریای خالدار)
بومی آفریقای جنوبی است. ارتفاع آن در حدود 20 سانتی متر می باشد. برگ ها نواری شکل، به رنگ سبز تیره، با لکه های سفید، به طول 20 سانتی متر که در انتها دارای خار هستند.
3. G. verrucosa (گاستریای گاوزبانی)
بومی آفریقای جنوبی است. ارتفاع آن 15 سانتی متر برگ ها مسطح به رنگ سبز تیره با لکه های خاکستری رنگ، به طول 12 تا 15 سانتی متر، که به طور جفت جفت یکی بر روی دیگری قرار می گیرند.
تکثیر :
کاشت بذر در بهار، تقسیم بوته و یا قلمه برگ در تابستان.
کود :
2 گرم در لیتر هر سه هفته یک بار از فروردین تا شهریور ماه.
نوع خاک :
مخلوطی از خاک باغچه، ماسه شسته و خاک رس.
آبیاری :
از بهار تا پاییز به آبیاری بیشتری نیاز دارند ولی خاک آنها در فواصل آبیاری باید خشکی معتدلی داشت باشد.


گاستریا   Gasteria
گاستریا   Gasteria

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.