فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

شاه پسند وحشی برای رفع خونریزی لثه مفید است

شاه پسند وحشی خونریزی لثه را رفع می‌كند و برای برطرف كردن سرما خوردگی مفید است.
شاه پسند وحشی با نام علمی (Verbena officinllis) گیاهی است كه در روم قدیم مورد پرستش و تقدیس مردم قرار می‌گرفت و از آن برای تبرك خانه‌ها و معابر استفاده می‌شد.

این گیاه در نواحی جنوب آسیا، آفریقا و اروپا در حاشیه جاده‌ها و دشت‌ها می‌رویند. در ایران در مناطق شمال ایران و اطراف تهران، فارس، شیراز و نواحی جنوب می‌رویند.

قسمت مورد استفاده این گیاه سر شاخه‌های سبز آن است. در اثر مالش دادن بوی مطبوعی در تمام قسمت‌های این گیاه منتشر می‌شود ولی طعم آن گس و تلخ است. شاه پسند وحشی از نظر طب قدیم ایران سرد و خشك است و دارای مواد شیمیایی مختلفی نظیر تانن، موسیلاژ، ساپوتین، وربی نالین و ماده‌ای تلخ است.

این گیاه برای تقویت قلب مفید است و خون را تمیز و تصفیه می‌كند. همچنین برای برطرف كردن سرماخوردگی مفید است. شاه پسند وحشی خلط آور است برای درمان ناراحتی پوستی مفید است و كمبود ویتامین c را درمان می‌كند.

این گیاه كرم معده را كشته و از بین می برد، برای تقویت قلب مفید است و خون را تمیز و تصفیه می كند

خواص درمانی شاه پسند وحشی
خواص درمانی شاه پسند وحشی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.