فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳         
  

نحوه مخلوط کردن و استفاده از سم دیازینون: دیازینون یک آفت کش موثر است که سیستم عصبی را برای کشتن حشرات تحت تاثیر قرار می دهد. در کشاورزی و همچنین برای کنترل حشرات چمن و باغ استفاده می شود. دیازینون بسیار سمی است و هنگام مخلوط کردن آن برای استفاده باید بسیار احتیاط کرد. اقدامات احتیاطی مناسب را انجام دهید و از مقدار مناسب برای مخلوط کردن موثر دیازینون برای کنترل آفات استفاده کنید.
نحوه مخلوط کردن و استفاده از سم دیازینون
نحوه مخلوط کردن و استفاده از سم دیازینون

دیازینون یک آفت کش موثر است که سیستم عصبی را برای کشتن حشرات تحت تاثیر قرار می دهد. در کشاورزی و همچنین برای کنترل حشرات چمن و باغ استفاده می شود. دیازینون بسیار سمی است و هنگام مخلوط کردن و استفاده از سم دیازینون   باید بسیار احتیاط کرد. اقدامات احتیاطی مناسب را انجام دهید و از مقدار مناسب برای مخلوط کردن موثر دیازینون برای کنترل آفات استفاده کنید.

مخلوط کردن و استفاده از سم دیازینونمخلوط کردن و استفاده از سم دیازینون

انجام اقدامات احتیاطی ایمنی

1-قبل از مخلوط کردن و استفاده از سم دیازینون، باید مطمئن شوید که استفاده از آن در منطقه شما قانونی است. دیازینون برای استفاده مسکونی در بسیاری از مکان ها غیرقانونی است. با دولت محلی خود تماس بگیرید یا آنلاین شوید تا ببینید آیا دیازینون در محل زندگی شما ممنوع است یا خیر. اگر مطمئن نیستید، از آن استفاده نکنید وگرنه ممکن است جریمه بالایی را پرداخت کنید.
دیازینون برای حیات وحش و محیط زیست بسیار سمی است اگر به درستی دفع نشود.

2-منطقه را از وجود افراد یا حیوانات خانگی پاک کنید. دیازینون یک آفت کش بسیار سمی است که می تواند به سیستم عصبی هر حیوان یا فردی که در معرض آن باشد آسیب برساند. قبل از شروع مخلوط کردن دیازینون، باید مطمئن شوید که این ناحیه از افراد و حیواناتی که ممکن است در معرض آن قرار گیرند پاک باشد. 
دیازینون همچنین می‌تواند وسایل شخصی مانند اسباب‌بازی‌ها و ابزار را آلوده کند، بنابراین آن‌ها را نیز از محل دور کنید.

در یک منطقه با تهویه مناسب کار کنید

3-دیازینون می تواند بخاراتی را منتشر کند که در غلظت های بالا مضر و خطرناک هستند. مهم است که در محلی کار کنید که دارای تهویه مناسب باشد تا از قرار گرفتن در معرض نوروتوکسین جلوگیری کنید. در صورت امکان، دیازینون را در بیرون مخلوط کنید. 
اگر در منطقه ای که کار می کنید نسیم یا پنکه می وزید، مطمئن شوید که سم به سمت افراد نمی رود.
بخارات سمی می توانند جمع شوند و در یک اتاق باقی بمانند، بنابراین دیازینون را در داخل خانه مخلوط نکنید.

4- قبل از مخلوط کردن و استفاده از سم دیازینون آستین بلند و شلوار بلند بپوشید تا پوست شما را بپوشاند. دیازینون همچنین می تواند با قرار گرفتن بر روی پوست و ورود به جریان خون وارد بدن شما شود. هنگامی که دیازینون را مخلوط می کنید، یک پیراهن آستین بلند ضخیم، شلوار بلند، کفش های پنجه بسته و جوراب بپوشید تا از نفوذ آن به پوستتان جلوگیری کنید.
پیراهن آستین بلند خود را تا انتها دکمه بزنید تا میزان پوست در معرض آن کاهش یابد.
شلوار جین آبی شلوار بلند خوبی برای پوشیدن برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آن است.
پوشیدن یک پیش بند مقاوم در برابر مواد شیمیایی را در نظر بگیرید تا از ورود مواد شیمیایی به لباس هایتان جلوگیری کنید.

اخطار:

هر لباسی را که می پوشید بعد از اتمام مخلوط کردن و استفاده از سم  دیازینون بشویید.

5-برابر مواد شیمیایی استفاده کنید. دستان شما در حین مخلوط کردن دیازینون در معرض بیشترین خطر تماس با دیازینون هستند، بنابراین دستکش های ضخیم و مقاوم در برابر مواد شیمیایی بپوشید تا از وارد شدن مواد شیمیایی به پوست خود جلوگیری کنید. اطمینان حاصل کنید که دستکش‌ها متناسب با دست شما هستند و می‌توانند در آستین پیراهن شما قرار بگیرند تا تمام پوست شما پوشانده شود.
دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی را می توانید در اکثر فروشگاه های زنجیره ای بزرگ پیدا کنید.

6-محافظ چشم قرار دهید. نوروتوکسین موجود در دیازینون می تواند باعث کوری شود. عینک ایمنی اولیه به جلوگیری از ورود هر ماده شیمیایی به چشم شما کمک می کند. دیازینون از یک مخزن اسپری می‌شود، بنابراین از محافظ چشم استفاده کنید که از کناره‌های چشم شما نیز محافظت می‌کند تا از قرار گرفتن در معرض اسپری برگشتی یا انحراف اسپری جلوگیری شود. 
عینک یا عینک ایمنی را می توان از فروشگاه های بزرگ و آنلاین خریداری کرد.

ماسک تنفسی

7-قبل از مخلوط کردن و استفاده از سم دیازینون برای جلوگیری از استنشاق سم  از ماسک تنفسی استفاده کنید. تنفس تصادفی غبار اسپری دیازینون بسیار آسان است و نوروتوکسین می تواند آسیب جدی به سیستم عصبی شما وارد کند. برای جلوگیری از مه یا بخاری که مواد شیمیایی منتشر می کند، باید از یک ماسک تنفسی کامل استفاده کنید. 
مطمئن شوید که ماسک تنفسی به خوبی روی صورت شما نصب شده است.

8-قبل از مخلوط کردن و استفاده از سم دیازینون دستمال کاغذی و خاک اره را در دسترس داشته باشید تا از هر گونه ریزش جلوگیری شود. در صورت ریزش، نمی خواهید از آب برای تمیز کردن آن استفاده کنید زیرا می تواند دیازینون را در اطراف پخش کند و برای محیط زیست مضر باشد. دستمال کاغذی و مواد جاذب مانند خاک اره یا خاک گربه را در نزدیکی خود داشته باشید تا به سرعت هر گونه ریخته شده را خیس کنید.
کیسه های زباله را نیز در نزدیکی خود نگه دارید تا مواد پاک کننده را دور بریزید.

اندازه گیری مقدار مناسب دیازینون

1-یک مخزن اسپری تمیز را با 1 گالن (3.8 لیتر) آب پر کنید. قبل از اینکه دیازینون خود را مخلوط کنید، باید مطمئن شوید که مخزن اسپری شما تمیز است و به درستی کار می کند. یک مخزن اسپری تمیز را با 1 گالن (3.8 لیتر) آب پر کنید و مکانیسم اسپری را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که مخزن به درستی پاشش می کند. 
همیشه پس از استفاده از دیازینون مخزن اسپری خود را با آب تمیز تمیز کنید تا از آلودگی جلوگیری شود.

مخلوط کردن و استفاده از سم دیازینون-اندازه گیری مقدار مناسب دیازینونمخلوط کردن و استفاده از سم دیازینون-اندازه گیری مقدار مناسب دیازینون

2-مقدار مناسب دیازینون را به آب موجود در مخزن اسپری اضافه کنید. دیازینون یک آفت کش همه کاره است و می توان از آن برای درمان انواع گیاهان استفاده کرد. مهم است که مقدار مناسب دیازینون را اضافه کنید زیرا مقدار کم آن می تواند بی اثر باشد و مقدار زیاد آن می تواند به گیاهان و محیط زیست شما آسیب برساند. مقدار اندازه گیری شده را مستقیماً در آب داخل قوطی اسپری بریزید.

مقدار مناسب دیازینون را به آب موجود در مخزن اسپری اضافه کنیدمقدار مناسب دیازینون را به آب موجود در مخزن اسپری اضافه کنید

مخلوط دیازینون

۰کنترل حشرات چمن : 1.5 قاشق چایخوری (7.4 میلی لیتر) دیازینون را به 1 گالن (3.8 لیتر) آب اضافه کنید.

۰گل های رز، گل ها، بوته ها و درختان سایه دار: 2 قاشق چای خوری (9.9 میلی لیتر) دیازینون را به 1 گالن (3.8 لیتر) آب اضافه کنید.

۰سبزیجات، میوه ها و آجیل : 2 قاشق چای خوری (9.9 میلی لیتر) دیازینون را به 1 گالن (3.8 لیتر) آب اضافه کنید. بیش از 5 بار در فصل رشد استفاده نکنید و برای میوه ها و سبزیجات در گلخانه استفاده نکنید.

۰کنترل مورچه  قرمز: 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) دیازینون را به 1 گالن (3.8 لیتر) آب اضافه کنید.

۰اطراف پایه های خانه : 4 قاشق غذاخوری (59 میلی لیتر) دیازینون را به 1 گالن (3.8 لیتر) آب اضافه کنید. فقط در قسمت بیرونی فونداسیون استفاده کنید، هرگز در داخل خانه استفاده نکنید

مخلوط کردن

3-مخزن اسپری را تکان دهید تا دیازینون و آب کاملا مخلوط شوند. هنگامی که مقدار مناسبی از آفت کش را به مخزن اسپری خود اضافه کردید، در ظرف را ببندید و خوب تکان دهید تا آب و دیازینون ترکیب شوند. برای هم زدن مخلوط دست به داخل مخزن نزنید وگرنه ممکن است در معرض بخارات سمی قرار بگیرید.

قبل از تکان دادن، مطمئن شوید که ظرف کاملاً بسته شده است!

مخلوط کردنمخلوط کردن

4در اسرع وقت از مخلوط استفاده کنید. هنگامی که آب و دیازینون را با هم ترکیب کردید و آن را به خوبی در مخزن اسپری مخلوط کردید، بلافاصله از آن برای درمان چمن، فونداسیون یا گیاهان خود استفاده کنید. بخارات ممکن است در مخزن اسپری جمع شوند و سمی هستند، بنابراین بهتر است در اسرع وقت از آفت کش استفاده کنید تا بتوانید مخزن اسپری را تمیز کنید.

هیچ دیازینون استفاده نشده را در مخزن اسپری ذخیره نکنید.

دیازینون را در مکان های دفع مناسب دفع کنید.

دیازینون را در سطل فاضلاب یا سطل زباله نریزید! می تواند به محیط زیست آسیب برساند یا به شخص دیگری که در معرض آن است آسیب برساند!

هشدارها

دیازینون یک نوروتوکسین بسیار سمی است که برای حیوانات و انسان مضر است. در یک منطقه با تهویه مناسب کار کنید، اقدامات احتیاطی مناسب را انجام دهید و دیازینون را در محل دفع مناسب دفع کنید.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.