فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

جدا کردن واریته ها و رنگ ها و کاشت باغچه ای با یک رنگ و یک واریته کار بسیار دقیقی است و اکثر باغداران از مخلوط شدن پیازها شکایت دارند.برای رفع این کاستی کاشت پیاز در گلدان و کاشت گلدان ها در گل جای دیگر پیشنهاد می گردد.
جدا کردن واریته های مختلف گیاهان پیازی با روش کاشت گلدان در خاک
جدا کردن واریته های مختلف گیاهان پیازی با روش کاشت گلدان در خاک

جدا کردن واریته ها و رنگ ها و کاشت باغچه ای با یک رنگ و یک واریته کار بسیار دقیقی است و اکثر باغداران از مخلوط شدن   پیازها شکایت دارند.برای رفع این کاستی کاشت پیاز در گلدان و کاشت گلدان ها در گل جای دیگر پیشنهاد می گردد .

 

به این ترتیب بافت خاک گلدان کاملا تحت مراقبت است و پیازها با همدیگر مخلوط نمی گردد.بهتر است گلدان ها اتیکت دار باشند تا   کلیه مشخصات آنها از نظر رنگ و نوع مشخص باشد.نگهداری این گلدان ها در شاسی سرد نیز توصیه می شود .استفاده از اتیکت   شامل کلیه مشخصات پیاز کار را راحت تر می کند .

 

برای کاشت اولیه باید در نظر داشت ک پیاز مربوطه سرما دیده یا خیر ،تمامی پیاز ها دارای دوره استراحت و یا خواب هستند  که باید این نیاز را در انها به خوبی رفع  کرد اغلب پیازهایی را  که از فروشگاه ها خریداری می کنید قبل از عرضه در محیط انبار داری در سردخانه ها نگهداری میشوند. ولی اگر پیاز شما مربوط به سال قبل است حتما با توجه به نوع گل سرمادهی مربوطه در یخچال  و یا بطور طبیعی در محیط ودر میحیطی به دور از رطوبت بالا و یخ زدگی فرایند را انجام دهید. مدت سرما دهی حداقل پانزده روز میباشد .این نکته در میزان گلدهی محصول و کیفیت گل تاثیر بسیاری داردبسیاری از پیاز ها مثل  لاله سنبل و نرگس را حتی ذر فریزر تا دمای -10 ذرجه نیز میتوان در فصل خواب نگهداری کرد-ویا مثلا لیلیوم را تا -1 درجه ۰

 

پیاز ها را طوری کاشت نمایید که فاصله ی آنها از همدیگر به اندازه ی قطر یک پیاز و عمق کاشت دو برابر قطر پیاز باشد . سطح پیاز ها را با خاک کمپوست بپوشانید و با اتیکت گونه و رنگ آن را مشخص کنید .

 

به منظور تامین رطوبت لازم برای سبز شدن پیاز گلدان ها را در گردن در بستری از شن قرار داده و دائما مواظب میزان آب پشت   گلدان ها باشید .جذب آب از پشت گلدان بافت خاک را بهتر حفظ می کند .

 

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.