فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

یکی از ویژگی های مهم هورتانسیا که در بین پرورش دهندگان آن مهم است تغییر رنگهای گل هورتانسیا است.برای داشتن گلهای هورتانسیا به رنگهای صورتی و آبی از متد تغییر پی اچ استفاده می شود .
تغییر رنگ گل هورتانسیا
تغییر رنگ گل هورتانسیا

هورتانسیا بومی چین و ژاپن است . بعضی گونه ها به صورت درختچه زینتی و بعضی ها به صورت گلدانی و درون خانه ای نگهداری میشوند.یکی از ویژگی های مهم هورتانسیا که در بین پرورش دهندگان آن مهم است تغییر رنگهای گل هورتانسیا است.

 

هورتانسیا در تابستان رشد رویشی داشته و در پائیز با کاهش دما جوانه های گل تکامل میابد و در نوروز به گل مینشیند.البته زمان گلدهی آن قابل تنظیم است. در دماهای بالاتر از 20 درجه سانتی گراد و پائین تر از 12 درجه سانتی گراد تشکیل جوانه های گل کاهش میابد.گلهای هورتانسیا دارای رنگهایی از قبیل سفید، صورتی، آبی و بنفش است.در هورتانسیا آنچه به عنوان گل مشاهده میشود کاسبرگ رنگی آن است  و در حقیقت گلبرگها غیر قابل تشخیص است.در هورتانسیا برای اینکه گلهای درشت وبا کیفیت داشته باشیم باید تعداد ساقه ها را کم کنیم یا به اصطلاح انها را هرس نمائیم.گل آذین در هورتانسیا از نوع دیهیم میباشد. قابل ذکر است که گل آذین دیهیم گل آذینی است که در آن گلها از قسمت های مختلف محور گلها برخاسته و تقریبا در سطح هم اندازه شده اند.

 

تغییر رنگ گلهای هورتانسیا :

برای داشتن گلهای هورتانسیا به رنگهای صورتی و آبی از متدی که در زیر گفته میشود استفاده خواهیم کرد که برمبنای تغییر پی اچ می باشد :  

 

هورتانسیا با گلهای صورتی :


-برای داشتن هورتانسیا با گلهای صورتی بایستی پی اچ محیط کشت بین 6 الی 6.2 نگهداری شود.


-گیاه نباید از بستر کاشت آلومینیوم جذب نماید یا به عبارتی نباید عنصر آلومینیوم در بستر کاشت باشد.


-اضافه کردن ترکیباتی نظیر دولومیت یا گچ به بستر کشت جهت افزایش پی اچ

 

-افزایش عنصر فسفر در محیط کشت به جهت کاهش ورود عنصر آلومینیوم به گیاه که می توان کود کامل یا ان پی کا به نسبت 25-10-10    در اختیار گلدانها گذاشت.

 

هورتانسیا با گلهای آبی :


-برای داشتن هورتانسیا با گلهای آبی باید در محیط کشت آلومینیوم بیشتری وجود داشته باشد.که میتوان آن رادر قالب آلومینیوم سولفات به خاک اضافه کرد.

 

-کاهش پی اچ خاک به 5.2  الی 5.5  

   

-کاهش عنصر فسفر و افزایش عنصر پتاسیم در بستر کاشت

 

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.