فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۳/۷         
  

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از اجرای طرح توسعه کشت گلخانه ای محصول سبزی و صیفی خبر داد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ؛ جهانگیر عرب در جلسه خبری امروز با اشاره به این که افزایش بهره وری از منابع پایه تولید به ویژه آب و افزایش عملکرد تولید در واحد سطح مهمترین اولویت های معاونت باغبانی در وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: هم اکنون برای تولید یک تن محصول سبزی و صیفی در فضای باز 280 متر مکعب آب مصرف می شود که عدد مناسبی نیست.
وی افزود: برای افزایش بهره وری آب و افزایش عملکرد تولید در واحد سطح طرحی در قالب سیاست های اقتصاد مقاومتی تدوین شده است که در این طرح افزایش بهره وری 10 نوع محصول سبزی و صیفی و 10 نوع محصول باغی با بکارگیری دانش نوین و مدیریت تولید امکان پذیر شود.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در این طرح باید به ازای مصرف هر متر مکعب آب برای تولید سبزی و صیفی و صادرات آن حداقل 2 دلار ارز وارد کشور شود.
عرب افزود: این نقشه راه به تأیید کارشناسان و مسئولان کشاورزی ، دانشگاهیان و کشاورزان نخبه رسیده است و قرار است با همکاری بخش خصوصی به تفکیک محصول اجرایی شود.
وی گفت: در این نقشه پیش بینی شده است تا 10 سال آینده با بکارگیری دانش فنی به ازای تولید هر تن سبزی و صیفی در فضای گلخانه ای فقط 28 متر مکعب است مصرف شود.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از اجرای طرح افزایش بهره وری در هشت محصول صادراتی خبر داد و افزود: با بکارگیری دانش فنی روز میانگین عملکرد تولید در محصولات خرما ، پسته ، خشکبار ، سیب ، انگور ، انار ، کیوی و انجیر تا پایان امسال میزان بهره وری و تولید 50 درصد افزایش می یابد.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی همچنین از رفع مشکل کم آبی در باغات پسته زرندیه ساوه خبر داد و گفت: در جلسات مستمر که با وزیر نیرو در یک ماه گذشته برگزار شد با همکاری وزارت نیرو مشکل آب باغات زرندیه ساوه بزودی رفع می شود.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.