فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۲۸         
  

اگر درختان افرا به دلیل پوشش ِ تاج گسترده و برگی که درختان افرا ایجاد می کنند و برای سایه و زیستگاه حیوانات عالی است ، مورد علاقه ی باغبانان و جنگل داران است ، اما تقریباً یک سوم از گونه ها در معرض خطر انقراض هستند . مطالعات نشان داده که بیش از 100 گونه در خطر هستند، به ویژه در آسیا. بنابراین، اگر به دنبال خرید یا کاشت درختان افرا هستید ، یا می‌خواهید بدانید که چگونه این درختان دوست‌داشتنی را شناسایی کرده و آنها را سالم نگه دارید، به خواندن ادامه دهید .
مشکلات درخت افرا - فوت و فن های باغبانی
مشکلات درخت افرا - فوت و فن های باغبانی

خشک شدن برگ درخت افرا

برگهای ظریف و لطیف افرا در برابر نور خورشید و یا بادهای شدید حساسیت دارند و چروکیده و بی آب می گردند اما در محافظت از آنها نباید از محیط های بسته و خفه و تاریک استفاده کرد بلکه نیمسایه کنار دیوار یا نرده موقعیت های مناسبی برای آنها است در غیر این صورت برگها و شاخه های شکننده و ظریف آن رو به ضعف و خشک شدن می روند.



خشک شدن برگ درخت افرا


تغییر رنگ برگ افرا

محیط ایده آل برای درختچه افرا قرمز معتدل و خنک است. تقریبا نصف روز نیاز به نور ملایم آفتاب دارد به همین دلیل اگر نور کمی به افرا قرمز برسدباعث تغییر رنگ در برگ های آن می شود. این تغییر رنگ همراه با تغییر برگ ها هم است. پس بهتر است درختچه افرا در مکانی نگهداری شود که آفتاب ملایم فیلتر شده بر آن بتابد. این تغییرات رنگ و شکل خیلی سریع و در کمتر از یک هفته اتفاق می افتد.



تغییر رنگ برگ افرا


سوختگی نوک برگ افرا

مهمترین و اصلی ترین دلیل سوختگی نوک برگ افرا آفتاب و تند و خشن است و خشکی کشیدن درخت بویژه در روزهای گرم تابستان ! همانطور که در بالا اشاره کردیم این گیاه باید در محیط مرطوب با آفتاب ملایم در نزدیک پنجره ی آفتابگیر نگهداری شود.این گیاه محیطی معتدل و خنک با نور ملایم افتاب حدود 10 ساعت در روز ورطوبت خوب نیاز دارد. گياهتان را درمکاني با افتاب ملايم و فيلتر شده قرار دهيد. از قراردادن گلدان در محل هوای گرم و سرد و محلهای پر ترددکه باعث صدمه به گیاه می شود ویا نزدیک به وسایل سرمایش ویا گرمایشی جدا خودداری شود.



سوختگی نوک برگ افرا


بیماری آنتراکنوز

برگ های جوان قهوه ای تا سیاه، چروکیده یا فر می شوند برگ‌های بالغ دارای لکه‌های قهوه‌ای یا سیاه قهوه‌ای به شکل نامنظم در امتداد رگبرگ‌های برگ هستند. در صورت عفونت شدید ممکن است پیچ خورده شوند. شاخه های پایینی و داخلی بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند ، آسیب بیشتر در هوای مرطوب در اوایل بهار به دلیل رشد برگها رخ می دهد.



بیماری آنتراکنوز


لکه قیری افرا

مهمترین بیماریهای درخت افرا، لکه قیری میباشد. این بیماری باعث خزان زودرس، سبب کاهش رشد و تولید چوب و بذر درختان میشود. شناسایی عامل این بیماری برای مدیریت و توسعه پایدار جنگلهای کشور بسیار مهم میباشد.ابتدا آلودگی لکه‌ها سبز متمایل به زرد و در اواخر تابستان لکه‌های سیاه قیری شکل سطوح وسیعی از برگ را فرا گرفته و باعث خزان زود هنگام برگ‌ها می شود.تنها راه عملی در جهت مبارزه با بیماری، خارج کردن منابع آلودگی با جمع آوری برگ‌های آلوده از پای درختان و انهدام آن‌ها در جنگل‌ها و پارک‌ها است.قارچکش ها، به ویژه مس، می تواند به کنترل بیماری کمک کند .



لکه قیری افرا
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.