فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۲۸         
  

در باغ هایمان ممکن است با محدودیت های زیادی مواجه شویم. برخی از محدودیت ها می تواند نور کم، مواد مغذی کم، یا حتی محدودیت فضا باشد. با این کار، ممکن است اغلب به دنبال طرح‌های خاصی برای برآورده کردن استانداردهای خاص، مانند تحمل سایه بودن، در عین حال عدم ایجاد مشکلات ریشه‌ای باشیم. چند درخت اصلی وجود دارند که هم می توانند سایه را تحمل کنند و هم ریشه های غیر تهاجمی دارند. برخی از نمونه های برجسته عبارتند از درختان افرا فلوریدا، پاوپاو، خاس ، درختان میوه مینیاتوری و درختان پسته چینی. این درختان معمولا ریشه های کم عمقی دارند که در زیر زمین مشکلی ایجاد نمی کنند.
درختان سایه پسند با ریشه غیر تهاجمی - فوت و فن های باغبانی
درختان سایه پسند با ریشه غیر تهاجمی - فوت و فن های باغبانی

در باغ هایمان ممکن است با محدودیت های زیادی مواجه شویم. برخی از محدودیت ها می تواند نور کم، مواد مغذی کم، یا حتی محدودیت فضا باشد. با این کار، ممکن است اغلب به دنبال طرح‌های خاصی برای برآورده کردن استانداردهای خاص، مانند تحمل سایه بودن، در عین حال عدم ایجاد مشکلات ریشه‌ای باشیم. چند درخت اصلی وجود دارند که هم می توانند سایه را تحمل کنند و هم ریشه های غیر تهاجمی دارند. برخی از نمونه های برجسته عبارتند از درختان افرا ، پاوپاو، خاس ، درختان میوه مینیاتوری و درختان پسته چینی. این درختان معمولا ریشه های کم عمقی دارند که در زیر زمین مشکلی ایجاد نمی کنند.





افرا

این درختان ریشه های کم عمقی دارند . اکثریت قریب به اتفاق ریشه های درختان در 30 تا 45 سانتیمتری بالای خاک قرار دارند. با رشد ریشه های درخت، برخی از ریشه های بزرگتر در نزدیکی سطح خاک ممکن است از زمین خارج شوند. در افراهای کوچک، مانند افرای ژاپنی، ریشه ها معمولاً تنها 91 سانتیمتر عمق دارند. برای گونه‌های بزرگ‌تر، از جمله شکر، قرمز، نقره‌ای و افرا نروژی، انتظار می‌رود که سیستم ریشه درخت افرا زمانی که درخت بالغ می‌شود به عمق 3 تا 6 متر برسد.



افرا


پاوپاو

یکی دیگر از درختان این لیست درخت پاوپاو است که علاوه بر مزایای رشد، میوه نیز می دهد. درختان پاوپاو افزودنی عالی برای محوطه سازی شما هستند، زیرا نیازی به آفتاب کامل ندارند. این نسبتاً شگفت‌آور است، زیرا آنها مقادیر زیادی میوه تولید می‌کنند که معمولاً به مقدار کافی نور خورشید نیاز دارد. علاوه بر این، Pawpaws همچنین دارای سیستم ریشه نسبتا حساس و کوچکی است که آنها را برای کاشت همراه و منظره عالی می کند.درختان Pawpaw میوه زرد قهوه ای بزرگی تولید می کنند که طعمی نیمه گرمسیری دارد. به گفته بسیاری، این میوه دارای بافتی دوست داشتنی و طعم شیرین درخشانی است.



پاوپاو


خاس

خاس گیاه نسبتاً رایجی است که می توانید آن را در بسیاری از پروژه های محوطه سازی پیدا کنید. این به احتمال زیاد به این دلیل است که می تواند شاخ و برگ های زیبا و متراکم را در محیط های کم نور ایجاد کند. نکته ای که باید در مورد خاس (هالی )به خاطر داشت، تهاجم منطقه ای آن است و مناطق قابل توجهی از زمین را تصرف می کنند. اگرچه کاشت آن غیرقانونی نیست، اما در کاشت و نگهداری این درخت باید احتیاط کنید. همانطور که احتمالاً می توانید حدس بزنید، می توانید درختان هالی را در اندازه های کوچکتر نگهداری کنید.آنها به شرایط خاک و نور خورشید مانند اکثر درختان معمولی نیاز ندارند. در کنار این موارد، همیشه باید هنگام کاشت درختان خاس احتیاط کنید، و حتماً باید بررسی کنید که آیا کاشت آنها در منطقه شما ایمن است یا خیر. اگر می توانید خاس را در محل خود بکارید، هوشیار باشید و همیشه آن را در طول فرآیند رشد تحت کنترل خود نگه دارید.



خاس


درختان میوه مینیاتوری

درختان میوه مینیاتوری یکی دیگر از گزینه های عالی برای شرایط کم نور هستند و همچنین می توانند میوه های خانگی و خوشمزه را به شما بدهند. بسته به منطقه شما، ممکن است فقط بتوانید چند نوع درخت میوه مینیاتوری پرورش دهید، زیرا آنها هنوز به مقداری آفتاب نیاز دارند. علاوه بر این، ایجاد میوه به انرژی زیادی نیاز دارد، بنابراین گاهی اوقات، اگر سایه بیش از حد داشته باشید، ممکن است این درختان میوه کمتری (یا بدون میوه) تولید کنند. درختان میوه مینیاتوری یک گزینه عالی هستند، زیرا آنها در طبیعت دارای سیستم ریشه کوچکتر و کمتر تهاجمی هستند. بسیاری از آنها نیز از نظر ژنتیکی انتخاب شده اند تا برای رشد در مناطق با نور کمتر مناسب باشند، زیرا قد کوچکتر آنها معمولاً به این معنی است که زیر درختان بزرگتر هستند. این دلایل باعث می شود که درختان میوه مینیاتوری یک مکمل عالی برای مناطق کوچکتر در محوطه سازی شما باشد، جایی که ممکن است بخواهید میوه تولید کنید!



درختان میوه مینیاتوری


پسته چینی

درخت پسته چینی درختی از خانواده پسته یا بادام هندی است. این گیاه بومی چین است و به دلیل شاخ و برگ های زیبا و تولید میوه، معمولاً در مناطق پیاده روی محلی کاشته می شود. برای توصیف درخت، پسته چینی نیزه‌های بلندی از برگ‌های ساده ایجاد می‌کند که سبز شروع می‌شود و در زمستان و پاییز به رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز تبدیل می‌شود. آنها همچنین گل های مرجانی بی نظیری ایجاد می کنند که به خوشه هایی از میوه های قرمز تبدیل می شوند. درختان پسته می توانند آب و هوای معتدل و مناطق کوچک با آفتاب کمتر را تحمل کنند و آنها را با بسیاری از مکان ها سازگار کند. اینها تنها برخی از دلایلی است که آنها برای کاشت در مناطق معتدل پیاده روی بسیار محبوب شده اند.



پسته چینی


ممرز

ممرز درختی به ارتفاع 25 متر با پوست خاکستری است که در کهنسالی شیاردار و تیره رنگ می‌شود و یک نوار گرد زیبا از برگ ها ایجاد می کند. همچنین درختی خزان کننده است، به این معنی که برگ های آن همه رنگ های پاییزی را تغییر می دهند و سالانه می ریزند، فقط در بهار باز می گردند. قابلیت محوطه سازی این درخت دلیل استفاده متداول از آن است. این درخت به نیمه سایه متحمل است و ریشه های ساده و غیر تهاجمی دارد و آن را به یک درخت همه منظوره عالی برای نیازهای محوطه سازی شما تبدیل می کند.



ممرز
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.