فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۲۸         
  

این سوال را می توان به هر طریقی پاسخ داد زیرا انواع مختلف خاک و گیاهان مختلف وجود دارد که در هر محیطی رشد می کنند.خاک شنی، خاک سیلت یا گچ، خاک رسی و خاک لومی انواع مختلف خاک هستند ، بیایید در مورد هر کدام و گیاهانی که در آنها بهتر رشد می کنند بحث کنیم:
بهترین خاک برای کاشت گیاهان فضای باز - فوت و فن های باغبانی
بهترین خاک برای کاشت گیاهان فضای باز - فوت و فن های باغبانی

خاک شنی

خاک شنی یا ماسه ای ، بی کیفیت ترین خاک است. مواد مغذی یا رطوبت را به خوبی حفظ نمی کند. با این حال، این یک عیب برای همه گیاهان نیست.اگر در منطقه ای با خاک شنی زندگی می کنید، به پرورش آویشن ، مریم گلی ، بومادران ، رزماری ، پونه کوهی یا بابونه فکر کنید.



خاک شنی


خاک سیلت

خاک سیلت یا گچ از ذرات کوچکتر از ماسه اما بزرگتر از خاک رس تشکیل شده است. این نوع خاک یک قسمت از ماسه است زیرا آب را بهتر از ماسه نگه می دارد. شما معمولاً این نوع خاک را در اطراف دریاچه ها یا سایر آب ها خواهید یافت. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که خاک گل و لای یا گچ دارد، به پرورش اسطوخودوس ، پونه کوهی ، بومادران، جعفری یا آویشن فکر کنید.



خاک سیلت


خاک رسی

مورد بعدی برای بحث، خاک رسی است . این نوع خاک دارای ذرات کوچکتری است که به خوبی در کنار هم قرار می گیرند. این امر فضای کمی برای فضای هوا باقی می گذارد. با این حال، خاک رسی رطوبت را به خوبی حفظ می کند، زیرا سنگین ترین نوع خاک است. نقطه ضعف این نوع خاک این است که زهکشی خوبی ندارد. این امر باعث می شود که ریشه ها به سختی در این نوع خاک فرو روند و در آن مستقر شوند. اگر در جایی زندگی می کنید که خاک رسی وجود دارد، مریم گلی ، بومادران ، جعفری ، نعناع ، ​​شوید ، زوفا، پیازچه ، سنبل الطیب یا رازیانه را در نظر بگیرید.



خاک رسی


خاک لومی

آخرین نوع خاک ما لومی است. این خاک ترکیبی از همه آنها است و بهترین کیفیت را از هر نوع خاک نشان می دهد. بنابراین، خاک لومی برای حفظ مواد مغذی و رطوبت در فضای رشد شناخته شده است. همچنین به دلیل زهکشی خوب شهرت دارد. اگر در جایی زندگی می کنید که خاک لومی وجود دارد، می توانید بیشتر گیاهان را در این نوع خاک بکارید. می‌توانید در صورت نیاز آن را اصلاح کنید تا مواد مغذی مناسب را فراهم کنید و باید مراقبت کافی برای اطمینان از رشد گیاهان خود ارائه دهید.



خاک لومی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.