فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۲۸         
  

یک بستر گل به شما مکانی برای کاشت گیاهان یکساله و چند ساله رنگارنگ و زیبا می دهد و گل‌ها برای پروانه‌ها و دیگر گرده‌افشان‌ ها محیط مناسبی هستند، بنابراین فضای بیشتری برای شکوفه دهی بیشتر گیاهان ایجاد می‌شود که به این موجودات مفید نیز کمک میکنند. مانند یک بوم خالی، یک بستر گل جدید به شما این فرصت را می دهد که خلاق شوید و آن را به زیبایی تزئین کنید.ممکن است این پروژه دلهره‌آور به نظر برسد، اما با کمی برنامه‌ریزی، آماده‌سازی و صرفه‌جویی، به زودی از باغی زیباتر و پر از گل لذت می برید.
چگونه یک بستر جدید گل از گلهای یکساله و چند ساله ایجاد کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه یک بستر جدید گل از گلهای یکساله و چند ساله ایجاد کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی

ایجاد بستر گل

یک بستر گل به شما مکانی برای کاشت گیاهان یکساله و چند ساله رنگارنگ و زیبا می دهد و گل‌ها برای پروانه‌ها و دیگر گرده‌افشان‌ ها نیز محیط مناسبی هستند، بنابراین فضای بیشتری برای شکوفه دهی بیشتر گیاهان ایجاد می‌شود که به این موجودات مفید کمک میکنند. مانند یک بوم خالی، یک بستر گل جدید به شما این فرصت را می دهد که خلاق شوید و آن را به زیبایی تزئین کنید.ممکن است این پروژه دلهره‌آور به نظر برسد، اما با کمی برنامه‌ریزی، آماده‌سازی ، به زودی از باغی زیباتر و پر از گل لذت می برید.



ایجاد بستر گل


چه مکانی را انتخاب کنیم؟

هر جایی از گوشه ای از حیاط خلوت گرفته تا ورودی جلویی باغ و یا حیاط شما می تواند عالی برای یک بستر گل باشد. می‌توانید یکی را در امتداد ایوان ، زیر درخت یا اطراف استخر و حوض باغ قرار دهید. اگر در نزدیکی راهرو یا در حاشیه کاشت را انجام می دهید، رفت و آمد را در نظر بگیرید و مکان و فاصله ی مناسب را رعایت کنید. اگر در جایی زندگی می‌کنید که در زمستان یخبندان می‌شود، اسپری نمک را در نظر داشته باشید که می‌تواند گیاهان را از بین ببرد. بسیاری از گیاهان محبوب مانند گل‌های یکساله به نور کامل نیاز دارند ، که این نیاز به حداقل شش ساعت نور مستقیم خورشید در روز می‌رسد. مطمئناً می‌توانید نیمه‌آفتاب یا حتی مکانی سایه را انتخاب کنید، اما در مورد اینکه چه گلهایی در آنجا رشد می‌کنند، کمی محدودتر می‌ شود.



چه مکانی را انتخاب کنیم؟


چه خاکی مناسبه؟

اکثر گیاهان یکساله و چند ساله گلدار از خاک لومی ترکیب با مقدار زیادی کمپوست به خوبی استقبال می کنند. اطمینان حاصل کنید که سنگ ها یا کلوخه ها از محل خارج شده اند.کلوخه های بزرگ از خاک را بشکنید و برای غنی سازی بستر و رشد گیاه سالم، کمپوست اضافه کنید. همچنین ایده خوبی است که آزمایش خاک انجام دهید تا متوجه شوید که آیا باید مواد غذایی مورد نیاز گیاهان خود را برای رشد بهتر اضافه کنید یا خیر.



چه خاکی مناسبه؟


طراحی بستر گل

هنگامی که مکان مناسب کاشت را انتخاب کردید، نوبت به بخش سرگرم کننده می رسد: طراحی بستر گل. در اینجا چند ایده برای برانگیختن تخیل شما وجود دارد. مسیر ورودی خانه ی خود را خط بکشید، زیر درختان رنگ اضافه کنید ، یا پایه های ایوان جلویی را احاطه کنید. یک بستر کاملاً مربعی، مستطیلی، دایره ای یا حتی مثلثی شکل هندسی می توانید داشته باشید. روی گیاهان بلند یا متراکم تمرکز کنید تا از ویژگی‌های غیرجذاب حیاط خلوت مانند تهویه مطبوع، سطل زباله، بخاری استخر یا سوله‌های ذخیره‌سازی جلوگیری کنید.



طراحی بستر گل


برداشتن چمن ها و علف ها

قبل از کاشت گل ها باید چمن را بردارید.مگر اینکه از قبل یک تکه زمین خالی داشته باشید پس از علامت گذاری طرح کلی بستر گل جدید خود با اسپری رنگ یا آرد سفید، چمن ها را از داخل خطوط حذف کنید. کندن چمن می تواند کار سختی باشد. از یک بیل برای برداشتن قسمتی از چمن از مرکز بستر برنامه ریزی شده خود استفاده کنید، سپس با قرار دادن بیل (بیل زدن نیز کار می کند) در زیر لبه های چمن به برداشتن چمن ادامه دهید. سپس خاک را بلند کرده و پوست آن را جدا کنید. پس از برداشتن چمن، می توانید خاک را برای کاشت آماده کنید .کل منطقه بستر گل آینده خود را با چندین ورق روزنامه روی هم پوشانید. کاغذ را با عمق حداقل شش صفحه بپوشانید، سپس روزنامه را با چند اینچ خاک غنی یا کمپوست بپوشانید. طی چند ماه آینده، علف های مدفون می میرند و روزنامه در حالی که مواد مغذی به خاک اضافه می کند تجزیه می شود. برای بهترین نتیجه، منطقه را تا یک سال قبل از کاشت پوشیده نگه دارید. هنگامی که چمن برداشته شد، با لبه های منظره ای که از پلاستیک، سنگ، آجر یا چوب ساخته شده است، طرح کلی منطقه را مشخص کنید. برخی از مواد عجیب و غریب که می‌توانید برای لبه‌ها استفاده کنید عبارتند از بطری‌های شیشه‌ای، صدف‌های دریایی بزرگ یا حصارهای فلزی تزئینی.



برداشتن چمن ها و علف ها


بستر گل برجسته بسازید

چند راه برای انجام این کار وجود دارد. می توانید از تخته های چوبی برش خورده به طول دلخواه استفاده کنید. این به شما امکان می دهد هر شکل یا اندازه ای را که می خواهید بسازید. اما اگر ساده‌ترین راه‌حل را ترجیح می‌دهید، کیت‌های بستر گل (تخت گل ) برجسته وجود دارد که همه چیز مورد نیاز شما را تامین می‌کند و به راحتی بدون نیاز به اره کردن یا چکش زدن به هم می‌چسبد. اکثر کیت ها مربع یا مستطیل نسبتا کوچکی ایجاد می کنند.اگر می خواهید تخت گل برجسته خود را روی چمن های موجود بسازید، ابتدا چمن را با چند ورق روزنامه بپوشانید، سپس روی کاغذ را با مخلوط کاشت با کیفیت خوب بپوشانید و با یک لایه کمپوست کار را به پایان برسانید . اگر می خواهید روی بتن یا سطح سخت دیگری بسازید، ابتدا به یک لایه زیرین محافظ از تخته سه لا، پارچه منظره یا ورقه پلاستیکی سنگین نیاز دارید تا خاک به آرامی از بستر بلند شده پخش نشود و بتن تغییر رنگ ندهد.



بستر گل برجسته بسازید


گیاهان پیشنهادی بستر گل

بستر گل خود را طراحی کردید، علف ها را برداشتید، خاک را آماده کردید، و محل کاشت خود را که به زودی کاشته می شود ، لبه زدید. اکنون زمان کاشت است! البته باید انواعی را انتخاب کنید که در آب و هوای شما خوب عمل کنند و برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید مناسب باشند. اما فراتر از این، بهترین گل ها آنهایی هستند که شما بیشتر دوست دارید.گیاهان یکساله کم رشد مانند آلیسوم شیرین ، لوبلیا و ایمپیشن به خوبی به عنوان گیاهان جلویی از مرز رشد می کنند. با مخلوطی رنگارنگ از زیبایی‌های با ارتفاع‌های مختلف مانند آهار ،میمونی یا گل همیشه بهار ، شادابی و انرژی را جلوی خانه اضافه کنید. گل های بلند، از جمله گل های آفتابگردان ، ختمی و شاه اشرفی ، می توانند به ویژه هنگامی که پله ها را به سمت ایوان جلویی خود یا در امتداد حصار ملک قرار می دهید، جذاب باشند. ایده‌های کاشت بستر گل برجسته شامل یک ردیف مرکزی از شکوفه‌های بلند و متوسط ​​با حاشیه‌ای از گل‌های آبشاری مانند باکوپا (ناز باتلاقی) ، شمعدانی پیچک ، رز خزه ای moss rose یا کالیبراکوآ Calibrachoa (گلی شبیه به اطلسی) است.



گیاهان پیشنهادی بستر گل
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.