فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۰         
  

دانه های کاکائو را از غلاف رسیده برداشت کنید همچنین می توانید یک غلاف کاکائو بخرید تا درخت خود را از بذر پرورش دهید. غلافهای کاکائو را می توان از بازار کشاورزی یا یک باغبان دیگر در اقلیم های گرمسیری بدست آورد.برای جدا کردن غلاف از چاقوی تیز استفاده کنید ، مراقب باشید که به دانه های نرم داخل آسیب نرسانید. دانه ها را از قسمت گوشتی میوه جدا کنید ، سپس آنها را زیر یک جریان آب ولرم بشویید تا باقیمانده باقی مانده را از بین ببرید
پرورش کاکائو از طریق بذر - فوت و فن های باغبانی
پرورش کاکائو از طریق بذر - فوت و فن های باغبانی

دانه های کاکائو را مرطوب و گرم نگه دارید تا روند جوانه زنی شروع شود.دقت شود قبل از کاشت دانه ها ابتدا باید جوانه تشکیل شود.بهترین راه برای انجام این کار این است که ، بذرها را درون حوله کاغذی مرطوب بپیچانید و روی یک بطری آب داغ یا شاسی گرم قرار دهید.بسته به میزان دقیق گرما و رطوبت موجود ، ممکن است این 3-7 روز در هر جوانه زنی طول بکشد.



پرورش کاکائو از طریق بذر


بعد از ریشه دار شدن باید بذرهای کاکائو را در خزانه با خاک مناسب و سبک بکارید. با گذشت زمان و بزرگتر شدن جوانه ها نهال های کوچکی به وجود می آیند که باید به بستر اصلی انتقال پیدا کنند تا نگهداری های لازم انجام شود.حدود ۴ ماه زمان لازم است تا به گلدان یا بستر اصلی منتقل شوند.



پرورش کاکائو از طریق بذر


یک مکان گرم را برای قرار دادن گیاه در حال رشد خود قرار دهید. در حالت ایده آل ، شما قادر خواهید بود کاکائو خود را در یک گلخانه یا اتاق در حال کنترل با درجه حرارت بالا قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که دما در فضای در حال رشد در محدوده ی 18 تا 24 درجه سانتیگراد تنظیم شود.



پرورش کاکائو از طریق بذر


گیاه کاکائوی خود را از نور مستقیم خورشید و منابع شدید گرما دور نگه دارید ، زیرا این ممکن است باعث خشک شدن آن شود.گیاه خود را در جایی قرار دهید که بتواند نور غیرمستقیم خورشید را دریافت کند. در کنار یک گیاه بلندتر یا در نزدیکی مرکز با کمی فاصله از پنجره قرار دهید.در طبیعت ، درختان شکلات معمولاً در زیر سایه سایبان جنگلهای بارانی یافت می شود ، به این معنی که نور فیلتر شده برای آنها بهترین است.



پرورش کاکائو از طریق بذر


گیاه کاکائوی خود را بطور دوره ای در طول روز مرطوب کنید. از آنجا که این گیاه در یک منطقه گرمسیری تکامل یافته است ، اسپری های مکرر آب بهتر از آبیاری سنگین تر ، این کار را انجام می دهد. برگ ها و سطح بالایی خاک را با یک بطری اسپری کاملا مرطوب کنید ، اما از آبگرفتگی خودداری کنید. اجازه دهید خاک در فاصلا ی بین اسپری ها خشک شود.هنگام آبیاری نهال های جوان ، قسمت زیر برگ را بیشتر از قسمت زیرین برگ، مه پاشی کنید تا برگ ها استحکام بیشتری داشته باشند.حفظ یک محیط مرطوب بسیار مهم است ، زیرا هوای خشک می تواند به سرعت گیاه را از بین ببرد. از خاک خوب زهکشی شده برای جلوگیری از اشباع شدن ریشه جلوگیری کنید.



پرورش کاکائو از طریق بذر
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.