فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

در کشت بذر بادام برای تهیه ی پایه از بذور تازه سال جاری استفاده میشود. قوه نامیه بذر بادام معمولأ بعد از 4-5 ماه از دست میرود. بذرها قبل از جوانه زنی نیاز به یک دوره سرما دهی مرطوب دارند.اگر بذور بطور مستقیم در پاییز کاشته یشوند،سرما دهی مرطوب بطور طبیعی اتفاق می افتد.
کاشت بذر بادام در گلدان - فوت و فن های باغبانی
کاشت بذر بادام در گلدان - فوت و فن های باغبانی

برای سرمادهی بذور را به طور مخلوط با شن استریل یا ورمی کولیت مرطوب در داخل کیسه های پلاستیکی قرار داده و به مدت 2-3 ماه در درجه حرارت 2-3 درجه نگهداری میکنند. بذرها در بهار در خزانه کاشته میشوند.



کاشت بذر بادام در گلدان


جهت کاشت مستقیم دانه را در عمق 2.5 تا 5 سانتی‌متر زیر خاک کاشته و روی آن را بپوشانید. بهتر است که این کار را در پاییز انجام دهید تا دانه‌تان زمستان را به سلامت از سر گذرانده و در بهار جوانه بزند. مکان کاشت دانه یا دانه‌های بادام را با صفحه سنگین مشبک محافظ بپوشانید تا از جویده شدن دانه‌های‌تان توسط حیوانات جلوگیری کنید.



کاشت بذر بادام در گلدان


درجه حرارت پایه بادام پایین است و در حرارت بین 2 تا 4 درجه سانتیگراد جوانه میزند. گیاهان حاصله معمولأ رشد خوبی دارند و میتوانند در خرداد ماه پیوند شده و در پاییز به زمین اصلی منتقل شوند. گیاهان کوچکتر و یا پیوندهایی که نگرفته اند میتوانند در پاییز همان سال یا در بهار سال بعد پیوند شوند.در طول سال اول به خوبی به نهال‌تان آب بدهید. به گونه‌ای که در طول تابستان هفته‌ای یک‌بار آن را غرق آب کنید. در بهار نیز می‌توانید به نهال‌تان تقویت کننده استاندارد بدهید.



کاشت بذر بادام در گلدان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.