فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

سیب رو از وسط دو نیم کنید و تمامی بذر ها را خارج کنید.بهتر است از بذر های چند سیب استفاده کنید. به این دلیل که معمولا از بین دانه ها 30 درصد آنها جوانه می زنند.بذر ها را داخل دستمال مرطوب قرار دهید و سپس در کیسه پلاستیکی قرار دهید. مطمئن شوید که پلاستیک کاملا مهروموم شده باشد.سپس به مدت 1 ماه در یخچال نگهداری کنید هر از گاهی به آنها سر بزنیدو اگر دستمال خشک شده بود کمی مرطوبش کنید. پس از مدتی بذرها شروع به جوانه زدن می کنند .با خروج جوانه ها زمان کاشت آنها فرا رسیده است .
پرورش سیب از طریق کاشت بذر - فوت و فن های باغبانی
پرورش سیب از طریق کاشت بذر - فوت و فن های باغبانی

بعد از جوانه زنی گیاهچه ها را داخل گلدان بذارید و در عمق سه یا چهار سانتی فرو کنید و روی آنها را کود بریزید و بگذارید رشد کنند.



پرورش سیب از طریق کاشت بذر


این مرحله بسیار حیاتی است و فعلا درخت شما هیچ سیبی ندارد اول صبر کنید تا قد درخت شما به 30 تا 60 سانتی متر برسد حالا روش های مختلفی برای پیوند زدن درخت وجود دارد. از بهترین روش استفاده کنید.جهت پیوند زدن یک قلمه از هر درخت سیبی که دوست دارید جدا کنید و آن را در یک زاویه مشخص ببرید. روی درخت هم یک برش یکسان ایجاد کنید و انتهای قلمه را نیز مرتب کنید. سپس با نوار مخصوص آنها را محکم کنید و روی آنها را بپوشانید تا پیوند بگیرد.



پرورش سیب از طریق کاشت بذر


اگر مشاهده کردید قلمه دارد کم کم رشد می کند و برگ ها سبز می شوند پیوند شما موفقیت آمیز بوده. اما در صورتی که نگرفت هم نگران نباشید احتمال نگرفتن پیوند هست و گاهی باید چندین بار امتحان کنید. اگر موفق نبود بعد از 1 تا 3 ماه نوار پیوند را باز کنید.



پرورش سیب از طریق کاشت بذر
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.