فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خوابانیدن عبارت است از قراردادن ساقه در خاک مرطوب یا پیت در حالی که به گیاه مادری متصل باشد و تولید ریشه نماید و سپس آن را از گیاه مادری جدا نمود و در محیط کاشت دیگر قرار داد.مزیت عمده تکثیر گیاهان به روش خوابانیدن این است که در این روش چون شاخه خوابیده به گیاه مادری متصل است ، مواد قندی ، هورمونها ، آب و مواد غذایی از گیاه مادری به شاخه خوابیده انتقال میابد و گیاهچه جدید دچار استرس نمیشود.
ازدیاد گیاهان خانگی با روش خوابانیدن ساده - فوت و فن های باغبانی
ازدیاد گیاهان خانگی با روش خوابانیدن ساده - فوت و فن های باغبانی

خوابانیدن شاخه در اواخر زمستان و اوایل بهار انجام میگیرد.گیاه گلدانی که که شاخه های نسبتا دراز آن برای خوابانیدن مناسب است و همچنین گلدان کوچک حاوی کمپوست تهیه کنید.



ازدیاد گیاهان خانگی با روش خوابانیدن ساده


یکی از شاخه های بلند و سالم آن را انتخاب و درون گلدان کوچک بخوابانید در این روش نوک شاخه بیرون از خاک قرار میگیرد. اگر قسمتی از شاخه که در زیر زمین قرار دارد زخمی شود ریشه دهی آسان خواهد بود. قسمتی از شاخه که بیرون از خاک است تولید شاخه و قسمتی از شاخه که در زیر زمین است تولید ریشه خواهد نمود . اجازه دهید تا ریشه دار شود و بتواند به عنوان گیاه مستقل به زندگی ادمه دهد سپس رابطه ی آن را با مادر قطع کنید.



ازدیاد گیاهان خانگی با روش خوابانیدن ساده


گیاهانی مثل پاپیتال، دراسنا، ساکسی فراگا، فیکوس، بنجامین، کروتون، لاپاجریا، مومی، یاس با این روش به خوبی تکثیر می شوند.



ازدیاد گیاهان خانگی با روش خوابانیدن ساده
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.