فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۲۱         
  

لامپ رشد در جاهایی که نور طبیعی وجود ندارد و یا نور مکمل مورد نیاز است، به کار گرفته می شود. برای مثال، در ماه های زمستان ساعات نور روزانه در دسترس، ممکن است برای رشد مورد نیاز گیاه کافی نباشد پس لامپ هایی برای افزایش زمان نور دریافتی گیاه، بکار گرفته می شوند.چراغ های ال ای دی از لحاظ مدت عمر خود حداقل به طور متوسط 5 برابر دیگر لامپ ها عمر می کنند.
;کاربرد چراغ رشد در پرورش گیاهان - فوت و فن های باغبانی
;کاربرد چراغ رشد در پرورش گیاهان - فوت و فن های باغبانی

در استفاده از این نور در توان های متفاوت می بایست به نکاتی از قبیل فاصله گیاه تا منبع نور که در اکثر موارد فاصله مورد نیاز 40 تا 60 سانت می باشد.به سبب زاویه پرتاب اشعه های نور ال ای دی بصورت مستقیم و برخلاف اشعه های زیکراگ دیگر،چراغ های رشد ال ای دی یکنواختی بهتری و موثرتری در این زمینه ایجاد می کنند.



;کاربرد چراغ رشد در پرورش گیاهان


ال ای دی از چندین لحاظ مناسب ترین نور برای گیاهان آپارتمانی می باشد. از جمله این دلایل می توان به مصرف انرژی پایین ،سرعت رشد بسیار بالا ، ایجاد طیف های مفید فتوسنتز در اندازه یک نانومتر ، عدم تولید گرما ، حداکثر توان نوری از انرژی ، طول عمر بالا ال ای دی و عدم افت نوری اشاره کرد .می توان از روش های مختلف در ایجاد نور در گلخانه ها و آپارتمان ها به استفاده از نورهای متال هالید برای رشد گیاهان یا نورهای بخار سدیم برای پرورش آن ها و یا لامپ های فلروسنت اشاره کرد که در واقع هیچ کدام از این موارد قابل مقایسه با ال ای دی رشد گیاه نیستند و تمامی موارد قبل از این ، در واقع منسوخ شده می باشند.



;کاربرد چراغ رشد در پرورش گیاهان


نور مورد نیاز گیاهان آپارتمانی غیر مستقیم است. معمولاً گیاهان در محیط تاریک و بدون نور رشد نمی کنند. دیوارهای رنگ روشن سبب رویش بهتر گیاهان می شود. هم چنین از نور گیاهان آپارتمانی هم می توان به عنوان منبع کمکی برای نور مصنوعی استفاده کرد. نور مستقیم آفتاب برای گیاهان آپارتمانی که تازه جوانه زده ضرر دارد و نباید مستقیم از پشت پنجره به گیاه بتابد. تنظیم درست نور گیاهان آپارتمانی تاثیر زیادی در شرایط نگه داری این نوع گیاهان دارد.چراغ رشد می تواند جایگزین مناسبی برای نور خورشید باشد و حتی در مکان های بدون نور به گیاهان کمک کند تا جوانه بزنند، رشد کنند و به باردهی برسند.



;کاربرد چراغ رشد در پرورش گیاهان


مزیت کلی چراغ رشد ،ایجاد نور مفید فتوسنتز، کنترل زمان مفید نور دهی، کنترل و القا زمانبندی فصلی ، القا زمان رویش و یا گل دهی گیاهان ، افزایش سرعت رشد حداقل 40% و حداکثر 400% پرورش هر نوع گیاه البته با توجه به طیف نوری مخصوص آن است ، ثابت بودن گیاه در بهترین حالت رویشی آن و اطمینان از سلامت گیاهان می باشد.



;کاربرد چراغ رشد در پرورش گیاهان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.