فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

جاتروفا به خانواده فرفیون (افروبیاسه)تعلق دارد.جاتروفا یک گیاه انعطاف پذیر است و با وضعیت های محیطی زیادی میتواند همسان شود .مکانیزم زنده ماندن آن ، باعث میشود که بتواند دوره های تنش زای هوای سرد و خشکی های سخت با نور آفتاب کم را تحمل کند .
آشنایی با گیاه جاتروفا و روش نگهداری - فوت و فن های باغبانی
آشنایی با گیاه جاتروفا و روش نگهداری - فوت و فن های باغبانی

گیاهی بوته ای که می تواند 2 متر نیز رشد کند.شاخه ها متراکم و در بخش پایینی به صورت مشترک می باشند .برگ ها به حالت سپر مانند و از 3 -5 قسمت تشکیل شده و عرض ان 25 سانتیمتر می باشد .برگ ها چرم مانند و سبز تیره است که بر روی دمبرگ ها تجمع یافته ی بخش مرکزی ساقه قرار می گیرند.گل ها سرخ و به صورت خوشه ای ظاهر می شوند .میوه در انتهای شاخه ها در خوشه های 20-5 ، شبیه یک توپ راگبی است که حدود 40 میلی متر طول دارد.هر میوه سه دانه دربردارد اگرچه بطور اتفاقی ممکن است 4 یا 5 دانه داشته باشد . دانه ی جاتروفا شبیه لوبیای سیاه است.میوه و دانه ها سمی بوده و خوردنی نیستند.



آشنایی با گیاه جاتروفا و روش نگهداری


جاتروفا به نور روشن نیاز دارد و نور غیر مستقیم برای بوته ها مناسب تر می باشد .در طول فصل رشد این گیاه بایستی تحت شرایط دمایی 18-22 درجه سانتیگراد در منزل نگهداری شود .آبیاری گیاه به طور تدریجی در بهار و تابستان صورت می گیرد و بایستی برای آبیاری مجدد اطمینان حاصل شود که دو سوم رطوبت خاک تخلیه شده است و در زمستان بایستی مواظب بود که خاک کاملا خشک نشده باشد .



آشنایی با گیاه جاتروفا و روش نگهداری


خاک مناسب برای جاتروفا شامل یک قسمت مواد آلی ،یک قسمت پیت و دو قسمت ماسه می باشد و باید از زهکشی مناسب زیر گلدان اطمینان حاصل شود .تعویض گلدان در هر بهار صورت گرفته و بوته ها به گلدان های با قطر بزرگتر از گلدان های قبلی انتقال داده می شوند .برای تقویت گیاه در اردیبهشت تا مهر می توان از کود مایع هر دو هفته یکبار استفاده کرد .



آشنایی با گیاه جاتروفا و روش نگهداری


ازدیاد این گیاه از طریق قلمه می باشد .قلمه ها از قسمت انتهایی گیاه از خرداد تا تیرماه تهیه و ریشه دار می شود.پس از تهیه قلمه آنها را بایستی در آب معمولی قرار داد تا شیره (لاتکس ) آن خارج و سپس قلمه ها را به مدت 2 روز نگهداری می کنند تا خشک شوند و سپس در مخلوطی از پیت و ماسه به نسبت مساوی می کارند.



آشنایی با گیاه جاتروفا و روش نگهداری
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.